Olemme pyrkineet tekemään palvelustamme mahdollisimman selkeän, helppokäyttöisen ja ymmärrettävän, mutta joskus käyttäjiä kummastuttaa ja hämmästyttää. Kokosimme yleisimmät saamamme kysymykset ja niiden vastaukset alle.
Voinko käyttää samaa sähköpostiosoitetta rekisteröityäkseni sekä työnhakijaksi että työnantajaksi?
Tiituksessa käyttäjätunnuksesi eli sähköpostiosoitteesi toimii avaimena palveluun. Voit käyttää yhtä sähköpostiosoitetta vain yhtä roolia varten. Kun rekisteröidyt palveluun esimerkiksi työnantajaksi, et voi enää samalla sähköpostilla rekisteröityä työnhakijaksi.
Rekisteröidyin vahingossa työnantajaksi, vaikka minun piti tehdä opiskelijaprofiili. Mitä nyt teen?
Voimme vaihtaa profiilin statuksen työnantajasta opiskelijaksi. Lähetäthän pyynnön tästä tukeemme support@tiitus.fi sähköpostiosoitteesta, jota olet käyttänyt rekisteröitymiseen, ja voimme muuttaa profiilisi statuksen.
Olen opiskelija, mutta oppilaitoksemme ei käytä Tiitusta. Voinko silti etsiä ja hakea töitä Tiituksen kautta?
Työnhaku onnistuu Tiituksen kautta tässäkin tapauksessa. Voit luoda Tiitukseen profiiliin ja etsiä töitä yleisen Tiitus-toimialueen avulla.
Olen rekisteröitynyt Tiitukseen, mutta en muista salasanaani. Mitä teen?
Jos muistat rekisteröitymiseen käyttämäsi sähköpostiosoitteen, voit nollata salasanan sen avulla täällä.
Latasin sovelluksen ja tein profiilin. Miten haen nyt töitä?
Mobiilisovelluksessa selaat työpaikkoja pyyhkäisemällä vasemmalle. Jos olet mielestäsi sopiva henkilö työhön, voit hakea työtä painamalla sivun alareunassa olevaa vihreää sydäntä. Voit joko lähettää hakemuksen eli Tiitus-profiilisi työnantajalle tai siirtyä hakemussivulle, jolloin ohjaudut työnantajan omille sivuille. Voit myös tallentaa ilmoituksen suosikkeihisi painamalla vihreää sydäntä tai piilottaa ilmoitukset painamalla punaista rastia ilmoituksen kohdalla. Jos työpaikan haku tapahtuu Tiituksen sovelluksessa, voit seurata rekrytoinnin etenemistä sovelluksessa haettuasi paikkaa.
Miksi hakemusta ei voi personoida ja samalla hakemuksella haetaan jokaiseen tehtävään?
Tiituksessa työnhakija tekee itselleen yhden työnhaun profiilin, jolla hakee kaikkiin palvelussa avoinna oleviin työtehtäviin. Työnhakuprofiili vastaa sisällöltään normaalia ansioluetteloa. Tällä hetkellä työnhakijalla on mahdollisuus personoida hakemusta kyseistä työnantajaa kohtaan chat-keskustelussa, joka vastaa aikaisempaa saatekirjettä, mutta se täytetään vuorovaikutteisesti yhdessä rekrytoijan kanssa. Tulevaisuudessa profiilia voi enemmän personoida hakemuskohtaisesti.
Sain sähköpostiini viestin, että minulle on yhteydenottopyyntö palvelussa. Missä näen tämän?
Voit hyväksyä työnantajien yhteydenottopyynnön Tiituksen sovelluksessa. Kirjaudu sovellukseen ja sovellus ilmoittaa yhteydenottopyynnöstä.
Kirjauduin Facebook-tunnuksillani sovellukseen. Pääsenkö kirjautumaan profiiliini tietokoneella?
Valitettavasti tällä hetkellä Facebook-kirjautuminen on mahdollista vain sovelluksessa. Pyrimme kehityksessämme kuitenkin siihen, että profiilissa ja kirjautumisessa olisi samat toiminnot niin sovelluksessa kuin verkossa.
Haluaisin ilmoittaa palvelussa työpaikkailmoituksen, mutta yrityksessämme on käytössä rekrytointijärjestelmä, johon haluaisin ilmoituksen linkittää. Onko tämä mahdollista?
Kyllä. Voit linkittää ilmoituksen ulkoiseen rekrytointijärjestelmään, jota haluatte käyttää rekrytoinnissa. Linkitysasetukset valitaan heti ilmoituksen tekemisen alkuvaiheessa. Jos linkkiä Tiituksen palvelun ulkopuolelle ei aseteta, voivat työnhakijat hakea tehtävään Tiituksen avulla ja hakemukset tulevat Tiitukseen.
Jos kaipaat lisää neuvoja Tiituksen käytöstä, löydät lisää ohjeistusta ohjeista ja vinkeistä.