Ennen Tiituksen käyttöönottoa kannattaa suunnitella, millä lailla palvelua lähdetään jalkauttamaan käyttöön oppilaitoksen sisällä, opiskelijoille ja alueen työnantajille. Keinoja on monia erilaisia. Listasimme alle muutaman asiakkaillammekin toimineen keinon. Ota vinkit käyttöön oppilaitoksenne rekrytointipalveluiden ja Tiituksen markkinoinnissa!
Henkilökunnan tiedotus
Oppilaitoksen henkilökunta toimii tärkeänä viestinviejänä yrityksille. Usein henkilökunta tapaa yrityksiä ja työelämän edustajia viikoittain. Onkin tärkeää, että oma henkilökunta tietää palvelusta, jotta voi kertoa siitä myös eteenpäin niin opiskelijoille kuin yrityksien edustajille.
Hyödynnä opiskelijoita
Useat oppilaitokset ovat tehneet opiskelijoille mielenkiintoisia kurssi- ja projektitoteutuksia, joiden tarkoituksena on levittää sanaa Tiituksesta opiskelijoille ja työnantajille. Opiskelijoita voidaan sitouttaa palvelun käyttöönottoon mukaan nimeällä Tiitus-sanansaattajia ja promoottoreita, jotka auttavat opiskelijoita ja hypettävät palvelua opiskelijoiden keskuudessa.
Medianäkyvyys
Paikalliset lehdet kirjoittavat usein artikkeleita, jotka liittyvät työllistymiseen ja oppilaitoksiin. Lehtijutut tuovat hyvää ja laajaa näkyvyyttä. Tiituksen markkinointi auttaa mielellään tiedotteen tekemisessä.
Näkyvyys paikan päällä
Näkyvyyttä palvelusta kannattaa levittää myös julisteiden avulla. Tiitukselta löytyy juliste- ja flyer-pohjat, joita voi hyödyntää markkinoinnissa. Mainoksia voi jakaa opiskelijoille tai vaikka kiinnittää koulun ilmoitustaululle.
Yhteistyökumppanit
Paikallisia yrityksiä voi lähestyä esimerkiksi uutiskirjeellä. Uutiskirjeessä on hyvä kertoa uudesta maksuttomasta tavasta tavoittaa opiskelijoita tehokkaasti ja ketterästi.
Tapahtumat ja webinaarit
Työllistyminen ja yritysyhteistyö kiinnostaa työnantajia. Aiheen ympärille on kätevä järjestää tapahtuma, aamupalatilaisuus tai vaikka webinaari, johon yrityksiä voi kutsua.