Kysymyksiä ja vastauksia eri tilanteisiin
Yleisiä ohjeita ongelmia kohdatessa:
1. Käytäthän vain tuettuja selaimia (Chrome, Safari, Firefox).
Emme tällä hetkellä tue IE:tä
2. Olethan käyttänyt kirjautumisosoitteena seuraava url: https://secure.tiitus.fi/
3.Jos olet kirjautunut sisälle, olethan kokeillut kirjautua ulos ja takaisin sisään? Päivitä selaimen näkymä tai käynnistä selain uudelleen
1. Salasana ei toimi
Jos sisäänkirjautumisen yhteydessä palvelu ilmoittaa, ettei salasana toimi, tarkastathan seuraavat asiat:
Tarkista, että olet kirjoittanut salasanan oikein. Älä käytä kopioi-liitä-menetelmää, koska mukana voi kopioitua tyhjiä merkkejä.
Tarkista, että olet kirjoittanut käyttäjätunnuksen pienillä kirjaimilla ilman välejä.
2. Salasana hukassa
Meillä ei ole pääsyä salasanoihin, joten emme voi palauttaa niitä, vaan voit itse palauttaa salasanan. Voit nollata salasanan täällä. Valitse Kirjaudu tästä -> Unohtuiko salasana. Syötä kenttään sähköpostiosoiteesi, jolloin palvelu lähettää sinulle vaihtolinkin.
HUOM käytä sitä sähköpostiosoitetta, jolla olet tehnyt tilin palveluun ja kirjoitat kaikki merkit pienellä.
3. Haluan poistaa profiili, miten se onnistuu?
Työnhakija voi poistaa työnhakuprofiilin joko sovelluksesta tai webistä. Poisto toiminto löytyy kun kirjautuu sisälle ja siirtyy profiilin perustietoihin. Profiili -> perustiedot -> Poista profiili.
Jos poistat profiilin niin me emme voi enää palauttaa tietoja.
4. Tein vahingossa työnantajatilin, mitä teen?
Jos olet luonut vahingossa työnantaja puolelle käyttäjätilin voimme vaihtaa sen työnhakijaksi. Ota yhteyttä tukeemme ja laita viesti siitä sähköpostiosoitteesta, jota kyseinen ongelma koskee.
5. Tilin aktivointi
Jokaisen käyttäjän täytyy aktivoida tili, jotta voi käyttää tiitus palvelua. Jos aktivointia ei ole suoritettu tietynajan sisällä linkki vanhenee. Tässä tapauskessa sinun täytyy pyytää uusi aktivointilinkki.
Työnhakija: Kun haet työpaikkaa niin sovellus muistuttaa aktivoinnista. Voit silloin tässä kohdassa pyytää uuden aktivointilinkin.
Työnantaja: Jos tiliä ei ole aktivoitu niin se näkyy omissa tilissä ”Pyydä aktviontilinkkiä”. Painamalla tätä saat sähköpostiisi aktivointilinkin
6. Hakemuksen lähetys ei onnistu
Kun lähetät työhakemuksen niin sinun täytyy aktvioida tili sekä valita se toimialue, johon haluat työhakemuksen lähettää.
7. Toimialueeni on väärä
Voit vaihtaa toimialuetta joko mobiilisovelluksessa tai webissä. Mobiilisovelluksessa toimialue vaihdetaan päänäkymän vasemmasta ylänurkasta -> Toimialue
Webissä (kirjaudu) vasemmassa ylänurkassa logon alla -> Toimialue -> valitse oikea toimialue.
Kysymyksiä ja vastauksia eri tilanteisiin
Yrityskäyttäjät
1. Y-tunnus
Palvelu vaatii toimiaksen yksilöllisen ja toimivan y-tunnuksen. Palvelu on ensisijaisesti rakennettu yrityksille joilla on y-tunnus. Jos kuitenkin haluat käyttää palvelua ilman y-tunnusta, ota yhteyttä tukeemme.
2. Haluan poistaa profiili, miten se onnistuu?
Yrityskäyttäjät eivät voi itse poistaa yritystä ja siihen liittyvää käyttäjätiliä. Jos olet yrityskäyttäjä ja haluat lopettaa palvelun käytön voit pyytää poistoa ottamalla yhteyttä tukeemme. Lähetä yhteydenotto siitä sähköpostista, jota tilin poisto koskee.
3. Työpaikan hakuaika on väärin
Voit muokata työpaikan perustietoja, mutta hakuajan muutos tapahtuu aina meidän kautta. Ota yhteyttä tukeemme.
Yleistä Tiitus palvelusta
1. Mikä on Tiitus?
Tiitus on vuonna 2015 perustettu rekrytointiin ja koulutukseen erikoistunut teknologiatalo. Missionamme on tehdä työnhausta helpompaa, nopeampaa ja hauskempaa. Tarjoamme oppilaitoksille ja yrityksille erilaisia ratkaisuja työelämäyhteyksien rakentamiseen ja koordinointiin. Tiituksen palveluiden keskiössä ovat mobiilityönhaku ja opiskelijoiden osaamisen esiin tuovat osaajaprofiilit.
2. Mikä on Tiitus Students?
Tiitus Students on oppilaitoksille tarkoitettu opiskelijoiden ura- ja rekrytointijärjestelmä. Opiskelijat tekevät osaajaprofiilit ja työnantajat tekevät yritysprofiilit Tiitukseen, mutta kirjautuvat ja käyttävät palvelua oppilaitokselle räätälöidyn Tiitus Students -käyttöympäristön kautta.
3. Oppilaitoksessamme on käytössä Tiitus Students -palvelu. Miten pääsen oppilaitoksen edustajana käyttäjäksi palveluun?
Oppilaitoksen pääkäyttäjä voi lisätä palveluun muita henkilökunnan jäseniä. Olethan yhteydessä oppilaitoksesi Tiitus Students -pääkäyttäjään saadaksesi tunnukset palveluun.
4. Miten otan oppilaitokseni Tiitus Students -palvelun käyttöön opiskelijana?
Käyttääksesi oppilaitoksesi Tiitus Students -järjestelmää, sinun kannattaa ladata Tiitus-sovellus. Voit ladata Tiitus-sovelluksen omalla mobiililaitteellasi sovelluskaupasta hakusanalla Tiitus tai Tiituksen verkkosivuilta löytyvien linkkien kautta. Tiitus-sovellus löytyy Android- ja IOS-laitteille. Voit käyttää Tiitusta myös tietokoneella, mutta mobiilissa pystyt muokkaamaa profiiliasi laajemmin. Syöttämällä Tiituksen mobiilisovellukseen oppilaitostunnuksen pääset näkemään oppilaitoksen sisäiset ja muilta käyttäjiltä piilotetut työpaikat. Saat oppilaitoskoodin oppilaitokseltasi. Tietokoneella pääset kirjautumaan palveluun ja luomaan profiilin oppilaitoksesi sivuston kautta. Oppilaitoksien sivustot löydät täältä.
5. Olen opiskelija, mutta oppilaitoksemme ei käytä Tiitusta. Voinko silti etsiä ja hakea töitä Tiituksen kautta?
Työnhaku onnistuu Tiituksen kautta tässäkin tapauksessa. Voit luoda Tiitukseen profiiliin ja etsiä töitä yleisen Tiitus-toimialueen avulla.
6. Latasin sovelluksen ja tein profiilin. Miten haen nyt töitä?
Mobiilisovelluksessa selaat työpaikkoja pyyhkäisemällä vasemmalle. Voit tallentaa ilmoituksen suosikkeihisi painamalla vihreää sydäntä tai piilottaa ilmoitukset painamalla punaista rastia ilmoituksen kohdalla. Jos olet mielestäsi sopiva henkilö työhön, voit hakea työtä painamalla sivun alareunassa olevaa “Hae työpaikkaa”-painiketta. Haettuasi paikkaa voit seurata rekrytoinnin etenemistä Tiitus-mobiilisovelluksesta.
7. Miksi hakemusta ei personoida ja samalla hakemuksella haetaan jokaiseen tehtävään?
Tiituksessa työnhakija tekee itselleen yhden työnhaun profiilin, jolla hakee kaikkiin palvelussa avoinna oleviin työtehtäviin. Työnhaku profiili vastaa sisällöltään normaalia ansioluetteloa. Työnhakija personoi hakemuksen kyseistä työnantajaa kohtaan chat keskustelussa, joka vastaa aikaisempaa saatekirjettä, mutta se täytetään vuorovaikutteisesti yhdessä rekrytoijan kanssa.
8. Miten rekisteröidyn oppilaitoksen Tiitus Students -palveluun työnantajaksi?
Voit päästä ilmoittamaan työ- ja harjoittelupaikkoja oppilaitoksen Tiitus Students -palveluun oppilaitoksen kutsusta tai rekisteröitymällä Tiituksen suoraan. Jos kirjaudut palveluun ilman oppilaitoksen kutsua, voit lähettää pyynnön oppilaitoksen kumppaniverkostoon liittymisestä yrityksen ”Tiedot”-valinnan kautta. Voit aloittaa ilmoitusten julkaisun oppilaitoksen työnhakijoille oppilaitoksen hyväksynnän jälkeen.
9. Tarvitseeko minun rekrytoida työnhakijoita puhelimen pienellä näytöllä?
Ei tarvitse. Yrityksen rekrytoijana käytät palvelua verkkosovelluksemme kautta sujuvasti omalla tietokoneellasi.
10. Miten palvelu eroaa muista markkinoilla olevista vaihtoehdoista?
Tiitus keskittyy etenkin mobiilityönhakuun ja sen kehittämiseen. Teemme kaiken nuoren työnhakijan silmin ja yritämme näin parantaa työnhakijan kokemaa työnhakukokemusta. Emme itse tee rekrytointeja, vaan tarjoamme kohtaamispaikan työnhakijan ja työnantajan välille. Haluamme mahdollistaa sen, että nuori työnhakija pystyy tuomaan oman persoonansa rohkeasti työhakemuksessa esille.
11. Miten opin käyttämään palvelua?
Tiitus perehdyttää ja kouluttaa oppilaitoksia palveluiden käyttöönottovaiheessa. Profiilien ja työpaikkailmoitusten tekemiseen löydät ohjeita täältä. Voit myös lähestyä teknistä tukeamme, joka opastaa sinua profiilin ja ilmoituksen tekemisessä.
12. Kenen toimijan alaisuudessa toimitte?
Tiitus on nuorten rakentama palvelu nuorille. Emme toimi kenenkään alaisuudessa ja omistuspohjamme koostuu nuorista yrittäjistä.