Mietitäänkö yrityksessänne, miten saada enemmän hyviä ja laadukkaita hakijoita? Rekrytoinnin tehostamiseksi hyödynnä ainakin seuraavat kolme vinkkiä!
1 – Kuvittele, että työpaikkailmoitus on kuin markkinointikampanja
Kenet haluaisit töihin? Puhuttele kohderyhmääsi heidän kielellään ja tee ilmoituksesta heidän näköisensä. Mieti, miten erotut kilpailijoista eli muista työpaikoista ja mitä lisäarvoa työntekijä saa juuri tästä työpaikasta? Mikä saa työnhakijan kiinnostumaan?
2 – Hyödynnä sosiaalinen media
Jos työpaikkailmoitusta käsitellään kuin markkinointikampanjaa, työpaikkailmoitus on silloin mainos, jonka pitäisi tavoittaa oikea kohderyhmä eli oikeat työnhakijat oikeissa kanavissa. Voit jakaa työpaikkailmoituksen yrityksesi omissa kanavissa, mutta tehokkaampaa on tehdä työpaikkailmoituksesta mainos. Tavoittaaksesi nuoret työnhakijat voit esimerkiksi tehdä Instagram-julkaisun avoinna olevasta työpaikasta ja mainostaa sitä. Voit myös jakaa työpaikkailmoitusta relevanteissa sosiaalisen median ryhmissä.
3 – Etsitkö kaikkialta?
Oletko muistanut hyödyntää opiskelijat? Jos avoinna oleva työtehtävä ei vaadi monien vuosien vankkaa kokemusta, voitaisiinko tehtävään palkata sopiva tekijä kehittymishaluisesta opiskelijasta, josta hyvällä perehdytyksellä saadaan ohjattua sopiva tekijä? Oppilaitoksista löytyy paljon innokkaita tekijöitä ja pian valmistuvia, jotka etsivät sopivaa valmistumisen jälkeistä työpaikkaa.
Tiituksen kautta voit löytää sopivan opiskelijan yritykseesi töihin. Ilmoita työpaikasta maksuttomasti ja kohdenna ilmoitus tietyn oppilaitoksen opiskelijoille.