Tiituksen käyttöönotto oppilaitoksessa
Vaihe 1
Palvelun räätälöinti oppilaitoksen ilmeen mukaiseksi
Ensimmäisessä vaiheessa Tiitus-palvelu räätälöidään oppilaitoksen ilmeen mukaisesti. Tiitus tarvitsee oppilaitokselta logon, taustakuvan, mahdollisen brändivärin ja esittelytekstin. Näiden pohjalta Tiitus rakentaa oppilaitokselle räätälöidyn toimialueen sekä laskeutumissivun. Tässä vaiheessa myös määritellään toimialueen ominaisuuksia kuten oppilaitostunnuksen käyttö ja mahdolliset integraatiot esimerkiksi TE-palveluiden työpaikka- ja koulutusrajapinnan kanssa.
Vaihe 2
Käyttöönottokoulutus ja tiedotteen laatiminen
Seuraavassa vaiheessa järjestämme oppilaitoksessa käyttöönottokoulutuksen henkilökunnalle ja tuleville palvelun pääkäyttäjille. Olemme usein varanneet koulutukseen lähes koko päivän. Aamupäivän osalta palvelu on käyty yleisesti läpi laajemman osallistujajoukon kanssa. Iltapäivä puolestaan on tarkoitettu palvelun pääkäyttäjille, joiden kanssa erilaisia poikkeustilanteita ja palvelun käyttöä käydään syvemmin läpi. Laadimme oppilaitoksen kanssa tiedotteen, jota kumpikin osapuoli pystyy käyttämään palvelun markkinoinnissa ja tiedottamisessa.
Vaihe 3
Tiedotus ja palvelun markkinointi
Kolmannessa vaiheessa alamme markkinoimaan palvelua yrityksille ja opiskelijoille. Yleisesti käyttöönotoissa oppilaitos ottaa vastuulleen opiskelijoiden tiedottamisen palvelusta ja Tiitus on puolestaan levittänyt tietoa uudesta oppilaitoksesta työnantajille ja yrityksille. Tässä vaiheessa on tärkeä luoda yhteiset tavoitteet palvelun markkinoinnille, joiden onnistumista voimme yhdessä seurata.
Vaihe 4
Kehityspäivä
Noin kuusi kuukautta käyttöönotosta pidämme uuden kehityspäivän, jossa katsomme miten käyttöönotto on lähtenyt kehittymään ja edistymään. Kehityspäivän aikana seurataan ja arvioidaan tavoitteiden täyttymistä ja tehdään tarvittaessa tarkempia suunnitelmia käyttöönoton kehittymiseen. Kehityspäivän aikana keräämme oppilaitokselta kehitysideoita ja ehdotuksia palvelun parantamiseksi.
Tiitus Support
Tiituksen käyttöön kuuluu aina Tiituksen Support palvelu, joka palvelee oppilaitoksen henkilökuntaa, yrityksiä ja opiskelijoita erilaisissa kysymyksissä. Support on auki joka arkipäivä klo 9-18.
Ohjeet
Tiituksen kaikki ohjeet löytyvät yhden sivuston alta kootusti. Ohjeet löytyvät yrityksille, työnhakijoille sekä oppilaitoksen pääkäyttäjien tueksi.
Materiaalipankki
Tiituksen materiaalipankista löydät esimerkiksi Tiituksen viralliset logot ja kuvat. Sen lisäksi olemme tallentaneet materiaalipankkiin erilaisia julisteita ja mainoksia.
Miten Tiitusta käytetään?
Tiituksessa on kolme käyttäjäroolia: opiskelijan, työnantajan ja oppilaitoksen rooli. Katso videoilta, kuinka eri käyttäjät käyttävät Tiitusta.
Oppilaitokset kertovat Tiituksesta
Katso ja kuuntele, miten oppilaitoksissa Tiitusta on otettu käyttöön ja mitä mieltä käyttäjät ovat siitä.